Levering

Ved bestilling av produkter vi har på lager, kan du normalt hente varene på postkontoret 1-4 dager etter vi har mottatt din bestilling. Postkontoret / post i butikk gir deg beskjed når pakken kan hentes. Ved bestilling av hjemmelevering blir du kontaktet for å avtale leveringstidspunkt. 

Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.

Ved forhåndsbestilling

Oppdatert leveringstid ligger på produktsiden, dette er datoen produktet er estimert å ankomme vårt lager. Din forhåndsbestilling blir sendt ut innen 24t fra lageret mottar produktet ditt. Det er altså denne datoen pluss 2-3 virkedager med frakt som er gjeldende for produktet du har forhåndsbestilt. Hvis det skulle oppstå forsinkelser, blir leveringsdatoen oppdatert på produktsiden. Det er ikke mulig å få noe produkt før den datoen, ettersom det ikke er noen produkter tilgjengelige. Det er derimot mulig å endre din ordre til andre produkter, hvis du for eksempel ønsker ett produkt som er på lager i steden. 

Minner om at leveringstiden på forhåndsordre er ett estimat, som er så nøyaktig som mulig. Ettersom det kan oppstå uforutsette hendelser underveis kan det ikke garanteres at datoen er 100% eksakt. Corona-utbruddet påvirket for eksempel leveringstiden for sesongens produkter, og dette kunne vi naturligvis ikke forutsett.

Forsinkelse som kan oppstå rett før leveringstiden: produktene skal gjennom tollen, dette tar som regel maksimalt en dag, men kan i noen tilfeller ta opp til flere dager. Dette er avhengig av om partiet blir utvalgt til en grundig sjekk eller ikke. Dette er uheldig for både kjøper og selger, men alt i alt burde vi være glade for at tollen gjør en grundig jobb for å sikre landet vårt.    

Eksempel: 

  • Det er forhåndsbestilt en el-sparkesykkel med leveringstid 25. mai. Da er det 25. mai som er gjeldende, og ingen produkter er tilgjengelige før den tid. 
  • Hvis det er spørsmål om leveringstiden, kan det enkelt sjekkes selv på produktsiden, ettersom denne blir oppdatert kontinuerlig og blir mer nøyaktig etterhvert som leveransen nærmer seg.

 


 

Betaling:

Oppkrav
Hvis du har valgt oppkravsgebyr vil gebyret komme i tillegg til fakturabeløpet.
 
kunder på Svalbard

Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 2000,- .